Setting

Selezione
» Tema : Comunicazione per la salute
» Tipologia : Recensioni

"Integrating the theory of planned behavior and attitude functions: implications for health campaign design"

Traduzione in italiano dell'asbstract dell'articolo "Integrating the theory of planned behavior and attitude functions: implications for health campaign design" in Health Communication, July 2009, 24(5): 426-434


"Lessons learned from evaluating Maryland's Anti-Drunk Driving Campaign: assessing the evidence for cognitive, behavioral and public health impact"

Traduzione in italiano dell'abstract dell'articolo "Lessons learned from evaluating Maryland's Anti-Drunk Driving Campaign: assessing the evidence for cognitive, behavioral and public health impact" in Health Promotion Practice, July 2009, 10(3):370-377.


"Efficacy methods to evaluate health communication and marketing campaigns"

Traduzione in italiano dell'abstract dell'articolo "Efficacy methods to evaluate health communication and marketing campaigns" in Journal of Health Communication, June 2009, 14(4):315-330.


Enzo Cucco, Rosaria Pagani, Maura Pasquali (a cura di), Primo rapporto sulla comunicazione sociale in Italia, Rai Eri, 2005

S. Tamborini, Marketing e comunicazione sociale, Lupetti, 1996

M. Ingrosso, Comunicare la salute. Scenari, tecniche, progetti per il benessere e la qualità della vita, Franco Angeli, 2001

G. Gadotti, Pubblicità sociale. Lineamenti, esperienze e nuovi sviluppi, Franco Angeli, 2003

L. Ripamonti, Credi che a donare il sangue ci pensino le zanzare? Comunicazione sociale per la donazione di sangue in Emilia Romagna 2000-2004, Baldini Castaldi Dalai, 2005

Nova Corcoran (a cura di) Communicating Health – Strategies for Health promotion, Sage Publications, 2007.